2012. jún 30.

T-Systems Elimina Tour Answare Nagydíj - 2012. június 30.

írta: bringasandras
T-Systems Elimina Tour Answare Nagydíj - 2012. június 30.

Szombaton Vácon versenyezhettem a T-Systems Elimina Tour Answare Nagydíjon. "Kenyeret és cirkuszt a népnek!" - így is összefoglalhatnánk az eliminátor futamokat. Magyarországon eddig szinte ismeretlen és a világban is csak nemrég létrejött új hegyikerékpár szakágról van szó.
fotó: SomaFotó
A hazai Elimina Tour sorozat egyedülálló: városban rendezik. Hegyikerékpárosok a városban - igen, ellentmondásos kijelentés. Viszont, ha kicsit továbbgondoljuk, parádés ötlet a hegyikerékpár népszerűsítésére!
fotó: Káldi Tomi
A nagy meleg miatt a regisztráció szinte utolsó pillanatára érkeztük a helyszínre, ami egy igen barátságos, szép városközpont volt.
Pályabejárás és a lehető leghűvösebb hely keresése volt a következő feladatunk. De ugye ez hőségriadó idején nem könnyű feladat. Fél 3-kor kezdődött az időfutam, ami alapján kvalifikáltuk magunkat a döntőkbe. A 35 fős mezőnyből a 10. legjobb időt sikerült futnom. A pálya egy igazi sprintverseny volt, csupán egy helyen kellett észnél lenni, az pedig a lépcsősor eleje. Egy padka volt a lépcsők előtt, amit ha beugrottunk, akkor pont a lépcsősor közepére
Az első döntőből könnyedén jutottam tovább a legjobb 16 közé. Itt is már viszonylag kemény csatát kellett vívni, hogy továbbjussak, de sikerült.
Ekkor már a 8 között voltam, amit ajándéknak éreztem. De innen már nem volt hova tovább, ezt már akkor is tudtam. A négy közé kerülés már nem jött össze, amin nem is csodálkozok, ezt a futamot negyedikként zártam.
Ekkor még egy futam volt hátra számomra, az pedig az 5-8. helyezések eldöntése. Sajnos ez sem sikerült fényesen, már fáradt voltam és egy láncleesés sem segített rajta, hogy ne sereghajtóként érjek célba. Így lett hát, hogy nyolcadik helyem zártam a napot.
fotó: Káldi Tomi
Viki kitartóan szurkolt, itatott és vezényelte a futamok közt a melegítést/levezetést/pihenést. Jól áll neki a dirigálás, remélem itthon nem szokik rá... :)

A következő futamokra vegyes érzelmekkel gondolok. Szeretnék menni, mert hatalmas buli és ennyit igazán tehetek a sportért, de ott van a másik oldal is, hogy ez idő alatt egy hasznos edzést is tudnék végezni, illetve az idei év 16-18 versenye után szükségem van-e ilyen mókázásokra, amikor csak saját magamnak versenyzek, a saját pénzemből.




 

 

 

         
Szólj hozzá

vác eliminator xce elimina tour cross country eliminator